S&P500 ות"א 35 - כל השחקנים הקובעים "ישבו על קוצים" 

ת"א 35 - S&P500 || שמחים להודיע על אופטימיות בשני השווקים. עסקת החטופים שמתגבשת תאפשר סגירת פערים מול שוקי המניות בעולם

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
S&P500 ותא 35, צילום: פאנדרS&P500 ותא 35, צילום: פאנדר

07/07/2024 משה שלום, מנתח שווקים FUNDER

בשונה מהרבה סקירות אחרונות, סקירה זו תציג תמונה חיובית בכל השווקים הנידונים: ארה"ב ושלנו. הסיבה פשוטה: בחו"ל, ה"שיגעון" סביב מניות הטכנולוגיה ממשיך במלוא העוצמה כאשר ישנם ימים בהם מנייה זו יורדת במקצת אבל אחרות עולות בחוזקה. ואצלנו, משהו עקרוני השתנה ששינה את הדיסקט להרבה מאוד מהמשקיעים. בעיקר, ביום חמישי האחרון כאשר ראינו פעם ראשונה התלהבות אמת, ברוחב שוק מאסיבי.

נתחיל בארה"ב: מאז 11-2023, חווינו שם כמה תקופות שונות שבהן השוק מצא סיבות לעלות. תחילה, כתגובה מתחתית (אחרי הירידות של 2022), לאחר מכן מ-7 המופלאות והתקוות לגבי ה-AI, אז הגיעו התקוות להורדות מאסיביות של הריבית שבינתיים התבדו, ועכשיו, חזרה של כמה מנועי עלייה בין מניות המופלאות (טסלה...) כאשר נתוני המקרו הגרועים מכוונים חזק על התחושה שבכל זאת תהיה הורדת ריבית קרובה לפני זו שהייתה צפויה בספטמבר.

מה עם כל חוזי העתידות שניבאו שחורות לשוק האמריקאי? הם ממשיכים לעשות שורט מפסיד מול רכבת דוהרת ודורסת. למרות שסין קורסת, יפן במצוקה, החוב עצום, והחזרי הריבית גורמים לגרעון מחריד, נתוני הייצור מתחת ל-50 מעל חצי שנה, ונתוני השירותים נחלשים, ובמיוחד, הצרכן מראה סימני עייפות, כל זה אינו משנה, והמדדים העיקרים ממשיכים להיות נתמכים ועולים.

במיוחד על ידי מניות של 3 טריליון דולר פלוס שווי שוק וכניסה מאסיבית של נזילות דרך מנגנון תעודות הסל והאופציות. האם זה ייגמר מתישהו? בוודאי. מתי? כנראה מעבר להררי החושך של הבחירות. עד אז, הממשל והבנק המרכזי יעשו הכול כדי שהשוק ימשיך לתת סימני חיים טובים, ובכך לתרום את אפקט העושר הידוע.

כמנתח טכני אני רוצה לציין כאן נקודה חשובה: המתודולוגיה הטכנית מבוססת על האדם. על אהבת הסיכון שלו, תאוות הבצע והפחד מהפסדים שלו, ומהמחזוריות הנובעת מהעונתיות שבהתנהגות שלו לאורך השנים. כאשר מונעים בצורה מלאכותית, בעזרת פרצי נזילות אינסופיים, את כל סממני השלילה הנובעים מאותה התנהגות טבעית, משבשים את כוחו של הניתוח הטכני לתת תמונה אמיתית. תמונה של הסיכויים לשינויים שיכולים לקרות, ולתת להם רמת סיכוי-סיכון נאותה.

מאז 2009, אנו חווים זאת לא פעם ולא פעמיים, כאשר מאז 11-2023 העניין מוקצן בצורה דרמטית. ובכל זאת, חלק אחד נשאר שימושי כשהיה: ניתוח המגמה. האם היא עדיין בתוקף? כן או לא? וכך, נוכל להמשיך לומר: כל עוד לא מוכח אחרת קיימת מגמה חיובית חזקה במדדי ארה"ב, ובמיוחד בשניים המעניינים אותנו יותר: ההנאסד"ק-100, וה-S&P500.

לגבי השוק שלנו אומר כך: כמו שתיארתי בסקירה הקודמת, היה די מפתיע לראות שמדד המניות העיקרי שלנו נמצא בדשדוש ארוך טווח, קרוב לאזור שיא כל הזמנים שלו. שוב ושוב, נכשלו הניסיונות שהיו עד כה לפרוץ את מחסום ה-2020 כלפי מעלה. אמנם, התחתיות עלו (1790, 1880, 1940) אבל התקרה לא נפרצה. היה חסר קטליזאטור אובייקטיבי, וחיצוני לשוק, ש"ידליק" את המדורה של כל הממתינים.

אני חושב שביום חמישי שעבר (04-07) ראינו את ההצתה של התקווה הזו. אמנם, העלייה הגדולה נעשתה דווקא במדד ת"א 90 (מעל 3%) אבל גם במדד ת"א 35 חשוב לציין את הסגירה בחלק העליון של התחום. ללא אסון פיננסי או מדיני מפתיע בסוף השבוע, ובהינתן שעסקת החטופים תמשיך להיראות כעניין שייסגר בהסכמה קרובה, כל הממתינים יגיעו בשבועות הקרובים למלא כרסם בסחורה מקומית, ולנסות לסגור את פערי הביצוע העצומים שנפתחו מאז הרפורמה המשפטית, ובמיוחד מאז תחילת המלחמה.

ועכשיו, הבה נראה איך כל זה נראה בגרפים של המדדים...


(הגרף בוצע בעזרת פלטפורמת TradingView)

S&P500

עוד סקירה ועוד הזדמנות לומר: אל תעשו על בסיס מה שאתם חושבים שצריך לקרות אלא על בסיס מה שהשוק אומר לכם, דהיינו מגמתו. השבוע שעבר היה דוגמא מובהקת לכך. כולנו, ובהחלט אני מכניס עצמי לקבוצה המכובדת הזו, ראינו סימנים ראשונים של סיכוי לרמז של אפשרות לתיקון טכני יורד קטנטן... ואז, הממוצע הנע 20 תמך, והשוק המשיך בשלו.

חברים: הנזילות נשפכת מכל קצה ומוזרמת לכמות קטנה של מניות עם השפעה אדירה על המדדים. לא משנה כל הניסיון ההיסטורי שלנו, לא משנה כמה אנו חושבים שהמדד "עלה יותר מדי", לא משנה כמה המקרו מדפיס נתונים גרועים בכלכלה האמיתית. כאשר המדד מייצר שיאים של כל הזמנים אחד אחרי השני, המסקנה ברורה: יש עדיין כמות אדירה של קונים שמוכנים לשלם מחיר גבוה ויקר לסחורה המוצעת.

זכרו: גם ה"חכמים" צריכים להראות תוצאות חיוביות וכאשר כל התיאוריות הרעות מתנפצות על גלי העליות בשוק, גם הם נכנעים וחוזרים לקנות ביוקר את מה שהם זנחו בזול. שמניית טסלה תהיה לכם לדוגמת עולם על איך נכס שנחשב ל"מת" טכנית מצליח לזעזע בקצב השיקום העולה שלו, כאילו היה טיל של SpaceX. לסיום: רק שבירה וסגירה שבועית מתחת לממוצע הנע היומי של 20 ישנה משהו קטן מהנחת העבודה הקיימת: ה-S&P500 עולה!


(הגרף בוצע בעזרת פלטפורמת TradingView)

TA35

השוק המקומי הוא הבשורה הטובה האמיתית בסקירה הזו. מהגרף שלפניכם ברור שכל השחקנים הקובעים כאן "ישבו על קוצים" וחיכו לבשורה חיובית בדבר שילוב עסקת חטופים עם סיום זמני של המלחמה, ושקט יחסי שייתן אותותיו גם בזירה הצפונית. מהמון סיבות, התקוות שהיו בעבר נשברו מול המציאות הקשה. עכשיו, מיום חמישי, חלון ההזדמנות נפתח ברצינות אחרי תקופה ארוכה מאוד של פסימיות. יותר מכך: אחרי נאום ביידן היה נדמה שלחץ אמריקאי כזה יניב תוצאה טובה. זה לא קרה אז.  

עכשיו, נדמה ששילוב של הלחץ הצבאי, יחד עם החלשת הנשיא האמריקאי בעימות, ולחץ אדיר של קטאר בדבר ביטול המקלט והתמיכה הפיננסית, כל אלו הצליחו להביא לשינוי המילולי הקטן והחשוב בתשובת החמאס. שינוי שנותן כל כך הרבה תקווה אצלנו. יש עוד דרך ארוכה לסיום תנאי העסקה אבל שוק ההון מקדים את המאוחר ועושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב במקרה הזה: מתלהב עד כדי סיכון מחושב.

פעם העסקה הייתה סביב ה-95-5 נגד, וכרגע, כאשר היא מגיעה לאזור ה-60-50 בעד, המשקיעים מחליטים שהגיע הרגע להעמיס סחורה. זה מה שקרה ביום חמישי שעבר (04-07) וכנראה יקרה בימים הקרובים. ומה עם מגדלור פרמיית הסיכון? לא לקח הרבה זמן לדולר-שקל לעבור מאזור ה-3.77 לאזור ה-3.68! רמות מחיר: פריצת 2020 והלאה תהיה ההוכחה לכל הנאמר עד כה. חזרה מטה ושבירה של 1940 תשבית שוב את השמחה בצורה הכי ברוטאלית שאפשר. יחד ננצח!

Right
הנפט נוגע ב-60 דולר לחבית / תמונה: Canva, עיבוד: פאנדר

הנפט צנח לרמת 60 דולר לחבית

כלכלני יוליוס בר
05/09/2024
איתי ליפקוביץ׳, מנכ״ל הורייזן שוקי הון, צילום: ניאו מדיה

הצפי לחודש ספטמבר "החלש": השנה זה יהיה אחרת?

איתי ליפקוביץ׳, מנכ"ל בית ההשקעות הורייזן
03/09/2024
הרקע לעליית מחיר הנפט בשבוע החולף / תמונה: canva

בנק לאומי: הרקע לעליית מחיר הנפט בשבוע החולף

ד״ר גיל מיכאל בפמן, כלכלן ראשי, בנק לאומי
01/09/2024
היעד למניית אנבידיה / צילום: Dreamstime, עיבוד: פאנדר

היעד של Leverage Shares לאנבידיה - מפתיע

ויולטה טודורובה, אנליסטית מחקר בחברת ההשקעות הבינלאמית Leverage Shares
01/09/2024
Left

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.