האם המניות הקטנות צפויות לקחת את ההובלה בשוק האמריקאי? 

תוך פחות משבוע טיפס מדד הראסל 2000, המייצג את המניות הקטנות, בכ-9%, בעוד מדד ה-S&P500 עלה בימים אלה בכ-1% ומדד הנאסד"ק ירד בכ-2%. הערכות גיא רוזן, מנהל בכיר במגדל ניהול תיקי השקעות

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
גיא רוזן, צילום: אייל טואגגיא רוזן, צילום: אייל טואג

18/07/2024

סאחרי תקופה ארוכה במהלכה מי שמשך את השווקים למעלה היו המניות הגדולות – בראשן ענקיות ההייטק האמריקאיות, בימים האחרונים המניות הקטנות עברו לקחת את ההובלה במסחר בבורסות בארה"ב – בכיוון מעלה. 

כך, תוך פחות משבוע טיפס מדד הראסל 2000, המייצג את המניות הקטנות, בכ-9%, בעוד מדד ה-S&P500 עלה בימים אלה בכ-1% ומדד הנאסד"ק ירד בכ-2%. 

גיא רוזן, מנהל השקעות בכיר במגדל ניהול תיקי השקעות מסביר, כי "הטריגר שהוביל למהלך העליות של המניות הקטנות היה פרסום מדד המחירים לצרכן האמריקאי (CPI) מתחת לצפי האנליסטים. נתון זה חיזק תרחיש שוק אידאלי עבור המניות הקטנות – לפיו מצד אחד הכלכלה ממשיכה לצמוח ומצבה של הפעילות הכלכלית בסדר, ומצד שני שיעורי האינפלציה במגמת ירידה – עניין המאפשר לפד להוריד ריבית בסביבה של כלכלה צומחת. מדובר בתרחיש אידיאלי למניות קטנות, שמתפקדות לא טוב בסביבת מיתון או בסביבת ריבית גבוהה". 

לדברי רוזן, "אנחנו ימים בודדים במהלך העליות הזה, אז עוד קשה להגיד כמה זה יחזיק קדימה, אבל מה שבולט פה זה עוצמת העליות. ביום חמישי, בעקבות פרסום נתוני המדד האמריקאי (CPI), נרשם פער של יותר מ-5.5% לטובת מדד הראסל 2000 מול הנאסד"ק – הפער היומי הגבוה ביותר מתחילת שנות ה-2000". 

עניין זה, לפי רוזן, עשוי להוות אינדיקציה לכך שמדובר בעניין מהותי יותר, ולא תיקון קצר טווח. לדבריו, "פערי המכפילים בין מדדי Large Cap מול Small Cap הם ממש גדולים – ברמות הנרשמות בדרך כלל בתקופות משבר – בהן המניות הקטנות יורדות בשיעורים חדים יותר והגדולות מפגינות חוסן יחסי". 

אבל, מוסיף רוזן, "נוכח הריצה למניות הטכנולוגיה והרצון שלא לפספס אפשרות ליהנות מפוטנציאל הצמיחה של תחום הבינה המלאכותית, כל המשקיעים התקבצו עד כה בהשקעה במניות הגדולות. עניין זה יצר פער תימחור אטרקטיבי הקיים כיום לטובת המניות הקטנות". 

עניין נוסף המספק תמיכה לביצועי המניות הקטנות בימים האחרונים הוא התחזקות אפשרות בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, מאז ניסיון ההתנקשות בו. לדברי רוזן, "בחירה של טראמפ אמורה לפעול לטובת חברות מקומיות אמריקאיות, המזוהות יותר כחברות קטנות יחסית, משום תפיסתו הכלכלית של טראמפ הנותן עדיפות לחברות אמריקאיות (America First). אמנם טראמפ יוצר סביבו הרבה רעש, אבל המשקיעים יודעים לבצע את ההבחנה בין המדיניות הכלכלית בה הוא מאמין, לבין האישיות שלו וכל מה שנוצר סביב זה". 

במבט קדימה רוזן מציין כי "אנחנו נכנסים תכף לעונת פרסום הדוחות הכספיים של החברות לרבעון השני של השנה. אם החברות הגדולות, ובראשן אנבידיה, תמשכנה להציג תוצאות שמצביעות על המשך הרוח האופטימית בכל מה שקשור בבינה מלאכותית והמשך ההתקדמות בתחום, המשקיעים עשויים להמשיך לדחוף את מניותיהן קדימה. אבל במקרה בו דוחות החברות יאכזבו, במיוחד חברות הטכנולוגיה ופעילות הבינה המלאכותית שלהן, הדבר עשוי לתת דחיפה נוספת קדימה למניות הקטנות על חשבון הגדולות".

הדובר הינו בעל רישיון ניהול תיקים במגדל ניהול תיקי השקעות (1998) בע"מ, מקבוצת מגדל שוקי הון. אין באמור התחייבות להשגת תשואה/רווח ו/או למניעת הפסדים. האמור אינו תחליף לייעוץ/שיווק השקעות, המתחשב בצרכים המיוחדים לכל אדם. לקבוצת מגדל שוקי הון ו/או למי מטעמה עשוי להיות עניין אישי בנושא ו/או אחזקות בנכסים ו/או בסקטורים ו/או באפיקים ו/או במדינות שהוזכרו, והם מנהלים ו/או עשויים לנהל נכסים מהסוג שהוזכר ו/או מכשירי השקעה בסקטורים/אפיקים/מדינות אלה ו/או שהשקעותיהם עשויים לכלול נכסים המשתייכים לסקטורים/אפיקים/מדינות אלה. ההערכות בכתבה, מהוות מידע צופה פני עתיד ולכן התממשותן אינה וודאית, ואינה בשליטת קבוצת מגדל שוקי הון ו/או מי מטעמה. 


Right
הנפט נוגע ב-60 דולר לחבית / תמונה: Canva, עיבוד: פאנדר

הנפט צנח לרמת 60 דולר לחבית

כלכלני יוליוס בר
05/09/2024
איתי ליפקוביץ׳, מנכ״ל הורייזן שוקי הון, צילום: ניאו מדיה

הצפי לחודש ספטמבר "החלש": השנה זה יהיה אחרת?

איתי ליפקוביץ׳, מנכ"ל בית ההשקעות הורייזן
03/09/2024
הרקע לעליית מחיר הנפט בשבוע החולף / תמונה: canva

בנק לאומי: הרקע לעליית מחיר הנפט בשבוע החולף

ד״ר גיל מיכאל בפמן, כלכלן ראשי, בנק לאומי
01/09/2024
היעד למניית אנבידיה / צילום: Dreamstime, עיבוד: פאנדר

היעד של Leverage Shares לאנבידיה - מפתיע

ויולטה טודורובה, אנליסטית מחקר בחברת ההשקעות הבינלאמית Leverage Shares
01/09/2024
Left

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.