כמה כסף גייסו הקרנות הכספיות, המחקות, הסל והמסורתיות באוגוסט?  

כמה גייסו הקרנות הכספיות? האם זרם יותר כסף לכספיות הדולריות או לשקליות? כיצד הגיבו האקטיביות המסורתיות להחמרת המצב הביטחוני? ובאיזו קטגוריה נמצאת הקרן שגייסה את הסכום הגבוה ביותר?! תעשיית קרנות הנאמנות באוגוסט 2024

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
תעשיית קרנות הנאמנות / תמונה: Dreamstime, עיבוד: פאנדרתעשיית קרנות הנאמנות / תמונה: Dreamstime, עיבוד: פאנדר

02/09/2024 נאור כהן, מנהל קשרי יועצים במיטב בית השקעות

תעשיית הקרנות גייסה מאז תחילת השנה כ-50 מיליארד ש"ח

תעשיית הקרנות גייסה בחודש האחרון כ-4 מיליארד ₪, כאשר כל הגיוס ויותר מגיע מהקרנות הכספיות בעוד הקרנות המנוהלות המסורתיות וקרנות הסל סיימו את החודש בפדיון.

הקרנות הכספיות מסכמות את החודש עם גיוס של כ- 4.2 מיליארד ₪.

התעשייה האקטיבית המסורתית מסיימת את חודש אוגוסט עם פדיון של כ-0.3 מיליארד ₪ בעיקר בשל החמרת המצב הביטחוני בישראל.

הקטגוריה המגייסת בקרנות האקטיביות הייתה אג''ח חו''ל (כ-340 מיליון ₪). הקטגוריה הפודה ביותר הייתה אג''ח כללי (כ-430 מיליון ₪)

התעשייה הפסיבית מסיימת את חודש אוגוסט עם מגמה מעורבת וגיוס זעיר של כ-40 מיליון ₪ לאחר שבמהלך החודש היא עמדה בסימן של יציאת כספים, כאשר קרנות הסל פדו כ-350 מיליון ₪  ומנגד הקרנות המחקות גייסו כ-390 מיליון ₪.

חודש אוגוסט – מגמה חיובית בשוקי המניות

שוק המניות הישראלי, למרות חודש לא פשוט בגזרה הביטחונית, עדיין סיים את החודש עם תשואה חיובית, כאשר מדדי ת"א 35, ו-125 רשמו עליות של כ-4% ו-4.2% בהתאמה. מדד ת"א 90 עם תשואה של כ- 4.7%.

באירופה, הדאקס הגרמני: סיים את חודש אוגוסט בעלייה של כ- 2.2%. 

באסיה: מדד הניקיי היפני סבל מאפקט ה-CARRY, ומסכם את חודש אוגוסט עם תנודתיות גבוהה במיוחד ועם תשואה שלילית של 1.9%.

בארה"ב המדדים המובילים מסכמים את החודש במגמה חיובית כאשר מדד הדאו ג'ונס עם תשואה חיובית של  כ-1.2%, מדד ה- S&P500 עם תשואה חיובית של 1.3% ומדד הנאסד"ק עם תשואה שלילית של כ-0.5%.

איגרות החוב הממשלתיות בישראל השיגו תשואה חיובית של כ-1.2%  ואיגרות החוב הקונצרניות עלו בשיעור של כ-1.3%. 

הערה: נכון ליום 29.08.24, יום חמישי, יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב.

התעשייה האקטיבית המסורתית פדתה בחודש אוגוסט סכום של כ-290 מיליון ₪. קטגוריית אג''ח בחו''ל מסכמת את חודש אוגוסט עם גיוס של כ- 340 מיליון ₪, אחריה קטגוריית חברות והמרה עם גיוס קטן ביחס להיקף הנכסים שהן מנהלות, של כ-60 מיליון ₪ וקטגוריית אגד קרנות שהוסיפה גיוס של כ-30 מיליון ₪. שאר הקטגוריות מסיימות את אוגוסט עם יציאת כספים. קטגוריית אג''ח בארץ -כללי מסיימת כפודה ביותר כשפדתה סכום של כ-430 מיליון ₪ אחריה קטגורית מניות בארץ עם פדיון של של כ-140 מיליון ₪, קרנות אג''ח מדינה פדו סכום של כ-60 מיליון ₪, קטגוריית מניות בחו''ל עם פדיון של כ-40 מיליון ₪, הקרנות הגמישות סיימו את חודש אוגוסט עם פדיון של כ-30 מיליון ₪ וקרנות ממונפות ואסטרטגיות מסיימות עם פדיון קל של כ-10 מיליון ₪ 

הקרנות הכספיות מסיימות את חודש אוגוסט עם גיוס של כ-4.2 מיליארד ₪, הקרנות הכספיות השקליות גייסו כ-4.3 מיליארד ₪ ומנגד הקרנות הכספיות הדולריות פדו כ-0.1 מיליארד ₪. 

התעשייה הפסיבית גייסה סכום זעיר של כ-40 מיליון ₪ לאחר שבמהלך החודש היא עמדה בסימן של יציאת כספים, כאשר קרנות הסל פדו כ-350 מיליון ₪  ומנגד הקרנות המחקות גייסו כ-390 מיליון ₪.

בקרנות הסל עיקר הגיוסים הגיעו מקטגוריית חברות והמרה שגייסו סכום של כ-260 מיליון ₪, אחריה קטגוריית מניות בחו''ל שגייסה סכום של כ-75 מיליון ₪, קטגוריית סחורות הוסיפה גיוס של 15 מיליון ₪ ואילו שאר הקטגוריות מסיימות עם פדיון, הקטגוריה הפודה ביותר הייתה קטגוריית מניות בארץ, עם פדיון בסכום של כ-380 מיליון ₪, אחריה קטגוריית אג"ח בחו''ל עם פדיון של כ- 270 מיליון ₪ ממונפות ואסטרטגיות שמסכמת את חודש אוגוסט עם פדיון של כ-30 מיליון ₪  וקטגוריית אג''ח מדינה עם פדיון של כ-15 מיליון ₪ 

בקרנות המחקות הקטגוריה המגייסת ביותר היא קטגוריית מניות בחו''ל שגייסה סכום של כ-250 מיליון ₪, אחריה קטגוריית אג"ח בחו''ל שגייסה סכום של כ-170 מיליון ₪ וקטגוריית חברות והמרה הוסיפה גיוס של 50 מיליון ₪, הקטגוריה הפודה ביותר הייתה קטגוריית אג''ח מדינה עם פדיון בסכום של כ-40 מיליון ₪, אחריה קטגוריות מניות בארץ ואג''ח כללי שמסכמות את חודש אוגוסט עם פדיון של כ-20 מיליון ₪ כל אחת.

נכון ליום 29.08.24, יום חמישי, יום המסחר האחרון, היקף נכסי תעשיית הקרנות עומד על כ-539.5 מיליארד ₪. נתון זה מתפלג באופן הבא: 

תעשייה אקטיבית: כ-301.7 מיליארד ₪, מהם כ-162.2 מיליארד ₪ בקרנות מסורתיות, וכ-139.5 מיליארד ₪ בקרנות כספיות. 

תעשייה פסיבית: כ-237.8 מיליארד ₪, מהם כ-147 מיליארד ₪ בקרנות סל, וכ-90.8 מיליארד ₪ בקרנות מחקות.



 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.