נתוני התעסוקה יצאו חלשים מהצפי - וול סטריט בשבוע הכי גרוע מזה שנה 

וול סטריט בשבוע הגרוע מאז יוני 2022 בעקבות נתון התעסוקה האחרון לקראת הודעת ריבית הפד | נתוני התעסוקה יצאו חלשים מהצפי - 142 א מול צפי ל-164 א

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
Photo Peshkova Dreamstime.comPhoto Peshkova Dreamstime.com

06/09/2024 משה מימון, מומחה שווקים פיננסיים, FUNDER

נתון התעסוקה שהתפרסם החודש היה חשוב מאוד. נזכיר נתוני התעסוקה מתפרסמים בכל יום שישי ראשון של כל חודש (אלא בחודשים בהם יום שישי יוצא ה-1 בחודש). נתוני התעסוקה מקיפים את המשרות הפנויות בסקטור הלא חקלאי, את נתוני האבטלה, ואת נתוני השכר. כל הנתונים האלה חשובים מאוד.

מבחינת נתון המשרות שנוספו, המשק האמריקאי הוסיף 142 א' משרות, מול צפי של 164 א' משרות.
נתון האבטלה יצא בהתאם לצפי על 4.2%
נתון השכר השעתי יצא 0.4% מול צפי של 0.3%, טיפה גבוה מהצפי.

נתוני התעסוקה החל מינואר 2023



אנחנו נמצאים ממש לקראת הודעת הריבית של הבנק המרכזי הפדרלי, נתוני התעסוקה חשובים מאוד, ואמורים לקבוע את הכיוון לקראת הורדת הריבית הצפויה בספטמבר. עקרונית, נתון חלש, אמור היה להעלות את הצפי להורדת ריבית של 0.5%. נתון טוב מהצפי, אמור להשאיר את הצפי על 0.25%. נכון לעכשיו הצפי יישאר על 0.25%. החוזים העתידיים בוולסטריט עברו לירידות, אולם לא משמעותיות. צריך לזכור שאנחנו יום שלישי ברציפות בירידות ב-S&P500. שבוע הבא יתפרסמו מדד המחירים לצרכן, וליצרן, ואלה יסגרו את הנתונים הכלכליים עד להודעת הריבית של הבנק המרכזי הפדרלי, ב-18 בספטמבר. הצפי הוא 50-50 בין הורדת ריבית של 0.25% להורדת ריבית של 0.5%.

מוקדם יותר אמר אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים, ש"אין ספק שנתוני דוח התעסוקה עשויים להשפיע על החלטת הריבית הקרובה ב- 18 בספטמבר. לעת עתה, שוק ההון מגלם הסתברות של 40% להפחתת ריבית של חצי אחוז, ומרבית ההערכות הן שצפויה הפחתה נוספת מצטברת של חצי אחוז בנובמבר ובדצמבר. אנו סבורים שמוקדם עדיין לקבוע ברמה סבירה של ודאות מה יהיו הצעדים 
הספציפיים של הבנק הפדרלי עד סוף השנה, אם כי הכיוון הוא ברור, לקראת שורה של הפחתות ריבית מהשיעור הקיים של 5.5% לשנה".


 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.