הקבלנים מוחים על החלטת הנגיד להותיר את הריבית על כנה 

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
Photo-Nataliia-Mysik-Dreamstime.comPhoto-Nataliia-Mysik-Dreamstime.com

28/05/2024 מורן שקד

רוני מזרחי, יו"ר ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "האמת? עד עכשיו טענתי כלפי הנגיד שהוא מתעקש by the book (על פי הספר) להוציא את שער הריבית על כנה. ובינתיים, כשכלכלת ישראל בכלל ושוק הנדל"ן בפרט הולכים ומתרסקים והאינפלציה מרימה ראש, דווקא בשל מדיניות חסרת תוחלת זו הייתי מחליף את האימרה ל"by the bok". ככלות הכל, גם נגיד הבנק האירופי וגם נגיד הפד האמריקאי הודיעו שהם מתחילים להוריד את שעת הריבית. האם הפרופסור ירון לא שמע על כך. Bok כבר אמרנו?!" ..

צאלה רוזנבלום עמור, מנכ"לית קבוצת מ. אביב: "משחקי הריבית של בנק ישראל כבודם במקומם מונח אולם הם אינם תחליף למדיניות. ענף הנדל"ן היה מאז ומתמיד הקטר המוביל של הכלכלה ועל מנת להתניע אותו לא די ברבע אחוז של ריבית לכאן או לכאן, אלא בפעולות אופרטיביות דוגמת סיוע לקבלנים המתקשים במימון ובמיוחד לאור מחירי מכרזי רמ"י הבלתי סבירים, עיכובים באתרי הבנייה עקב מחסור ב-80 אלף עובדים, מינוף בניית ממ"דים בהתחדשות עירונית וכו'.."

עו"ד יריב גוטמן, מתמחה בנדל"ן ומקרקעין: "איני מזלזל כלל ועיקר במדיניות הריבית ואף סבור שהנגיד היה צריך להיות מאז 7 באוקטובר הרבה יותר יצירתי. גם לפלא בעיני כיצד בנק ישראל לא הפעיל את סמכותו ואת מרותו מול הבנקים המסחריים שעשו קופה של מיליארדים מאז תחילת המלחמה, שעה שרבבות זוגות צעירים נאנקו תחת נטל המשכנתא. זהו, לטעמי, הפספוס הגדול של הנגיד ובנק ישראל ולאו דווקא מדיניות הריבית!"

אמיר רוזנבלום, מומחה לניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן ש.נ.י: "לפלא בעיני כיצד הפרופסור ירון, איש העולם הגדול שכיהן שנים רבות באוניברסיטה אמריקאית יוקרתית, אינו פועל כלל על מנת לנסות ולגייס לטובת כלכלת ישראל המקרטעת את מגזר המשקיעים הזרים ובו זמנית לעודד גם את המשקיעים הישראלים. לטעמי זה חלק בלתי נפרד מהמנדט של הנגיד והייתי מצפה שבעת הזאת יתחיל לחשוב ב"זום אאוט", לצאת ממגדל השן ולהשפיע על מקבלי ההחלטות".

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.