לפני החלטת הריבית - מנהל השקעות במגדל שוקי הון: "הצפי הוא תסריט שנראה רחוק מאוד מהמציאות, לפני פחות מחצי שנה" 

הערב צפוי הפד האמריקאי לפרסם את החלטת הריבית שלו וההערכות בשוק הן כי היא תיוותר ברמתה הנוכחית, בשיעור של 5.5%-5.25%

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
פד, צילום: Photo-Nuthawut-Somsuk-Dreamstime.comפד, צילום: Photo-Nuthawut-Somsuk-Dreamstime.com

01/05/2024 מורן שקד

כפיר פלג, מנהל השקעות בקרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון, מתייחס לשינוי המהיר והחד שנרשם גם בציפיות השוק וגם בהערכות הפד עצמו בקשר לכיוון הריבית בשוק האמריקאי עד כה ובהמשך השנה. 

לדבריו, "הנתונים המגיעים מהשוק האמריקאי בחודשים האחרונים שינו את הנחות העבודה. על רקע נתונים כלכליים חלשים יחסית שפורסמו בקשר לכלכלה האמריקאית בסוף השנה שעברה, הציפיות בשוק היו ל-5-6 הורדות ריבית שיירשמו במהלך 2024, והפד דיבר על 3 הורדות ריבית במהלך השנה". 

"אולם, הוא מוסיף, "מתחילת השנה ועד כה, הנתונים הכלכליים הקשורים לכלכלה האמריקאית מעידים על עוצמה, וכך, לאחר שכבר שליש משנת 2024 מאחורינו, הציפיות השתנו לחלוטין וכעת הצפי בשוק הוא ל-1.5 הורדות ריבית – משמע, צפי להורדת ריבית בטווח של 0.25%-0.5% בלבד עד סוף השנה. גם בפד כבר מבינים שלא יהיו השנה כנראה 3 הורדות ריבית, וההערכות הנוכחיות שם מכוונות לכ-2 הורדות ריבית בלבד".  

בין נתוני השוק האמריקאי ששינו את הציפיות בקשר לריבית מזכיר פלג את מדד המחירים לצרכן הכללי, ומדד הליבה, שנמצא ברמה גבוהה יחסית, לצד שיעורי אבטלה הקרובים לרמות שפל, גיוסי עובדים בהיקפים נרחבים ושכר שעתי גבוה. 

כל אלה יחד, לדבריו, "מובילים לכך שהכלכלה האמריקאית מפגינה עוצמה, מה שמאפשר לה להמשיך ולהתקדם. עניין זה מעורר חשש בקרב ראשי הפד ולפיו הורדת ריבית מוקדם מידי, כאשר הכלכלה חזקה, עלולה לגרום להגברת הפעילות הכלכלית של הצרכנים ועלולה ללבות את האינפלציה שיכולה להתפרץ שוב – מה שידרוש מהפד להעלות את הריבית בחזרה, כך שבינתיים הוא ממתין". 

בהתאם, פלג מציין כי "הצפי כיום בשוק הוא שהורדת הריבית הראשונה בשוק האמריקאי תירשם רק ברבעון הרביעי של השנה – תסריט שנראה רחוק מאוד מהמציאות רק לפני פחות מחצי שנה". 


Right
השווקים יורדים? / תמונה: Canva

הדרך הקלה לעשות שורט על S&P500 - קרנות סל חשיפה הפוכה, מה זה?

משה מימון, מומחה שווקים פיננסיים, FUNDER
26/07/2024
הכרזתו של ביידן / צילום: Dreamstime

"סיכוני אירועים פוליטיים כאן כדי להישאר, עם השלכות משמעותיות על בניית תיקי השקעות"

מייקל סטרובק, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר
25/07/2024
מנכל משרד הכלכלה אמנון מרחב / צילום: החברה לפיתוח הגליל; עיבוד, פאנדר

מנכ"ל משרד הכלכלה פורש מהתפקיד

דניאל דותן, עורכת משנה
25/07/2024
Left

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.