קרן נאמנות במוקד || הורייזן 30/70 || כאשר עולים דרגה ל-30-70, זו קרן מעניינת ונהנית מאמון לקוחותיה 

היא אינה הטובה ביותר בשנה האחרונה אבל מייצגת היטב את המגמה של קרנות ההוסטינג המצליחות

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
Pixabay ImagesPixabay Images

18/03/2024 משה שלום

אט אט, אנו רואים חזרה של משקיעים לשוק המניות שלנו. על ידי כך הם מביעים את דעתם החיובית על המצב הכללי שלנו: המלחמה נכנסה ל"שגרה דרומית", עם עימות בעצימות נמוכה בצפון. כל זה כאשר הבעיה העיקרית של מנהיגינו מתחלקת לשני חלקים: להסתדר עם העוינות העולמית ובמיוחד זו המגיעה עכשיו מצד הממשל האמריקאי, יחד עם הצורך להסתדר בינם לבין עצמם.

כל זה נאה ויאה אבל אינו שלילי לשוק ההון. בזירה ההונית ישנם רק שני גורמי יסוד: מצב כלכלי סביר (מקרו ומיקרו), והקטנת חוסר הוודאות. כרגע, שני התנאים האלו ממולאים לא רע... יש לציין במפורש: ציבור המשקיעים המקומיים מעדיף להשקיע בחו"ל (ארה"ב) מאשר כאן. הסיבה? המגמה העדיפה שם, שאינה תלויה בגורמי סביבה ביטחוניים אקראיים, ובמיוחד, עקב המגמה המדהימה של שוקי המניות שם.

למרות זאת, הגיוסים האחרונים בקרנות המקומיות מראים שחוזרים ומעיזים לשים אצבע במים הקרירים של הבורסה הישראלית. הקרן שלפניכם הינה דוגמה מובהקת לטראנד הזה: קרן עם יחס סיכון גדול למדי (עד 30% מניות) עם גיוסים גדולים מאוד ביחס להון שלה. לפני שנמשיך, עוד נקודה מעניינת: למרות המצב אצלנו, הרבה מאוד קרנות מדמות תיקים (10-90, 20-80, וגם 30-70) מראות ביצועים טובים מאוד, יחד עם תנודתיות מאוד נמוכה (סטיות תקן).

ואת זה, המשקיעים הישראלים ממש אוהבים! הבה נתחיל.

פרטי הקרן



הקרן מגיעה אלינו משני בתים: איילון כמנהל הקרן האדמיניסטרטיבי והורייזן כמנהל ההשקעות. יש לציין שרוב רובן של הקרנות המובילות בביצועים (שנה אחורה – עד ה-13-03-2024) הינן קרנות הוסטינג, כמו זו שלפניכם. האם זה העניין החדש בקרנות? ניהול מקצועי יימצא טוב יותר מחוץ לכותלי הארגון הגדול? מעניין לבחון את זה לעומק ולראות מה עושה את ההבדל הזה...

בכל אופן, הקרן הזו מאוד וותיקה ושינתה מדיניות פעם אחת, מאוד קרוב להיווסדה. לכן, אין זה נחשב כנקודה שלילית כל כך. גודלה עומד על 95.1 מיליוני שקלים, הממקמים אותה במקום ה-27 מתוך 58 הקרנות שבקטגוריה (מהגדולה לקטנה). דמי הניהול שלה עומדים על 0.90%, ואלו מצליחים למקם אותה במקום ה-4, מהיקרה לזולה ביותר.

בקיצור, היא עדיין קטנה יחסית אבל גובה די הרבה על ביצועיה. ויש כאלו: 17.46% בשנה האחרונה ( מעודכן ל-13-03-2024). כפי שציינתי לעיל, סטיית התקן הינה נמוכה יחסית לקרן של 30% מניות עם פחות מאחוז: 0.95%. אני משער שזו נקודה מצוינת, שהצליחה להשפיע על הגיוסים שנראה בהמשך.

ביצועי הקרן



אין כמו גרף על מנת לאשר את מה שאנו מניחים או רואים במספרים: הגרף השנתי הזה פשוט צועק "חוסר תנודתיות". איך? פשוט מאוד: הסגמנטים העולים והיורדים מבוצעים ללא תיקונים טכניים פנימיים כמעט. במיוחד העולים. וזה נפלא עבור המשקיעים הסולידיים שלנו. כל זה מעבר לביצוע המרשים עצמו. לפניכם טבלת הביצועים של הקרן, מאז היווסדה:



הכול יורק, חוץ משנתיים (2018, 2022), שבהן ניתן להאשים את השוק הרבה יותר מאשר את הניהול האקטיבי בקרן. הרצף התשואתי (החלק התחתון בטבלה) מראה היטב את התכונות הטובות של הקרן: ירוק, אבל בעיקר, רצף עולה של תשואות, כאשר 2022, לא הצליחה להוריד את הרצף להיות אדום. כהשוואות, אני מביא לכם שתיים: מול נכס ייחוס של קרן מחקה, המדמה תיק קרוב (25-75 – לא מצאתי קרן מחקה של 30-70). וזאת שנה אחורה ומתחילת השנה:




בשני המקרים, הקרן של הורייזן פשוט מביסה את הקרן המחקה. לדעתי, גם אם הקרן המחקה  הייתה של 30-70 העובדה הזו לא הייתה משתנה. וההשוואה השנייה מציגה את הקרן מול המתחרות שלה: קרנות 30-70 אשר השיגו את התשואות הטובות ביותר שנה אחורה ועם וותק מספיק להשוואה (דיאמונד, אילים, אקורד – הוסטינג אמרנו?). טווחים: מאז תחילת 2022, שנה, מתחילת השנה:





בכל הטווחים, הקרן של אקורד טובה יותר בביצועים, אבל הקרן של הורייזן אינה רחוקה ממנה. בכל אופן, הקרן של הורייזן הייתה עם הגיוסים הגדולים מכל האחרות, כפי שנראה בהמשך, וזו נקודה חשובה מאוד בעיני.

גיוסים ופדיונות



נקודת הגיוסים היא נקודה משמחת במיוחד בהקשר של הקרן של הורייזן. אחרי הרבה זמן, בו הקרן לא ממש מצאה כיווני כניסת הון ברורים, שלושת החודשים האחרונים היו למהפך גדול עבורה. כניסות מאסיביות של כסף. זה ניכר היטב גם בשווי נכסי הקרן. מה קרה כאן? אינני יודע, אבל השינוי די דרמטי. הנה השוואה מול הקרנות המתחרות:



וכפי שרואים, הקפיצה הייתה אדירה ביחס לשינויים אצל האחרות.
 
למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/fund/5118948
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/136

המון הצלחה לכולם ויחד ננצח!


Right
מלי לבייב, צילום: מושיק ברין

קרן גידור בנאמנות - ליהנות משני העולמות

מלי לבייב, מנהלת שיווק קרנות גידור בנאמנות, סיגמא קרנות נאמנות
14/04/2024
Left

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.