ארצות הברית הוסיפה 303,000 משרות חדשות, מה זה אומר? 

כלכלת ארה"ב הוסיפה בחודש שעבר יותר משרות מאשר בכל חודש מאז מאי 2023

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
Photo Rawpixelimages Dreamstime.comPhoto Rawpixelimages Dreamstime.com

07/04/2024 עמית י.

לפי הדיווחים, כלכלת ארה"ב הוסיפה בחודש שעבר 303,000 משרות מרשימות. זה הרבה יותר מהצפי שעמד על 202,000 משרות חדשות וזה וגבוה בהרבה מסך יצירת המשרות בפברואר שהוא כ-275,000 משרות חדשות. למעשה, הכלכלה האמריקאית הוסיפה בחודש שעבר יותר משרות מאשר בכל חודש מאז מאי 2023.

זה סימן לחוזק של שוק העבודה האמריקאי, שמצביע על כך שלחברות יש מספיק מזומנים להעסיק אנשים ועובדים מכניסים כסף לכיס. בנתון הזה יש גם משהו מרגיע כי אנשים מדברים על מיתון כבר זמן מה. ובשבועות האחרונים ראינו שקריאות המיתון הללו אפילו התגברו אבל נתוני העבודה של היום צריכים להקל על החששות האלה.

בנוסף, בחודש שעבר, הרווח הממוצע לשעה עלה רק ב-4.1% משנה לשנה. מדובר בירידה ניכרת מהעלייה בשכר של 4.3% שדווחה בפברואר. זה אומר שוק עבודה טוב. כלומר, הוא לא חם מדי כדי להצית אינפלציה מחדש וגם לא קר מדי כדי לעורר מיתון. 

במילים אחרות, השכר עולה מעט מהר מהאינפלציה, אבל לא מספיק כדי לעודד הוצאות משתוללות שעלולות לעורר ספירלת מחירים נוספת. זה בדיוק מה שמניות צריכות כדי להתרומם. ואכן, זו בדיוק הסיבה שהמניות עלו ביום שישי. זה נוטה לקרות כשיש מחסור בעובדים זמינים, מה שמאלץ מעסיקים להציע הצעות אחד נגד השני על ידי העלאת המשכורות שלהם. יש טוענים שזה יכול להוות סיכון בטווח הארוך כי יש שיעורי ילודה נמוכים יותר והזדקנות האוכלוסייה, דבר שצפוי להפחית את מאגר העובדים. אבל האופטימיים יותר חושבים שארצות הברית יכולה לסמוך על המוניטין שלה כארץ ההזדמנויות - בהתבסס על שנה שעברה, כ-18% מכוח העבודה במדינה בכלל לא היו אמריקאים אלא הגיעו מעבר לים אז לא אמורה להיות בעיה.

אז נראה כעת שהאינפלציה עשויה להתקדם לעבר היעד של 2%, אבל מכיוון שהכלכלה מחזיקה מעמד מצוין, לבנק המרכזי כנראה לא יהיה הרבה תמריץ להוריד מהר את הריבית. (והרי ריביות גבוהות יותר מייקרות עבור אנשים ובעלי עסקים ללוות ולבזבז כסף, שילוב שיכול לפגוע בכלכלה). בינתיים, פקיד אחד של הפדרל ריזרב העריך שלא יהיו בכלל הורדות ריבית השנה, בעוד שפקיד אחר אמר שהם מצפים לשלוש. ימים יגידו כנראה.

טכנית

מבחינה טכנית, ניתן לראות בגרף שלהלן תמיכה ברמת 50 במדד החוזק היחסי-RSI  (קו כחול) וכמו כן, מאז הירידה של אוקטובר 2023, קו התמיכה העיקרי של S&P 500 היה הממוצע נע אקספוננציאלי של 20 יום (קו ורוד). השוק חצה את 20 הימים באוקטובר ומאז הוא לא הסתכל לאחור. ובחמשת החודשים האחרונים, בכל פעם שהשוק ירד לממוצע נע 20 יום או מעט מתחתיו, הוא התאושש חזק והדפוס הזה ממשיך גם עכשיו.

בשבוע האחרון ירדנו השבוע לממוצע נע של 20 יום. עכשיו אנחנו בעליה שכנראה תקבל תאוצה. אז אמנם זה היה שבוע קשה עבור מניות ולמעשה, זה היה הגרוע ביותר שלהם בשנה עד כה. אבל נתוני המשרות החזקים של יום שישי איפשרו לו לסיים את השבוע בנימה חיובית והם מצביעים על כך שהמכירה שראינו בשווקים היא גם בין השאר מהווה את הזדמנות הקנייה הטובה ביותר של 2024 עד כה. והשאלה הנשאלת היא מה לקנות בריבאונד הזה?

גרף S&P 500 מאת TradingView

השוק לאחרונה מתחלק בין המנצחים והמפסידים

מצד אחד, מניות הבינה המלאכותית והטכנולוגיה מזנקות לשיאים חדשים כל פעם מחדש. מצד שני, כמעט כל מניה אחרת נאבקת לעלות בכלל. המגמה הזו ככל הנראה צפויה להימשך. מניות הבינה המלאכותית והטכנולוגיה ימשיכו לזנק ורוב המניות האחרות עשויות להמשיך להיאבק. וזה אומר שכדאי להיות מרוכז בקניית מניות בינה מלאכותית וטכנולוגיה בהתאוששות הזו בשוק.

שמועות מאותתות על עידן חדש של בינה מלאכותית שצץ. תשכח מ-ChatGPT ומצ'אטבוטים אחרים של AI. נכון לעכשיו, חברות הבינה המלאכותית הגדולות בעולם כבר עובדות על הדור הבא של הבינה המלאכותית, בונות ומפתחות דברים חדשים בשקט ומשקיעות רבות בצורות שונות ואחרות של בינה מלאכותית. אז בידקו את השטח היטב כדי להיות בין המקדימים לזהות את ההזדמנויות שבאופק.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות הכלולות בסקטור המוזכר בכתבה. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.


 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.