הבורסה תשיק מדד חדש עם בית ההשקעות ילין לפידות 

מדד חדש: מדד תל בונד צמודות בנקים מורחב – המשלב לראשונה אג"ח צמודות בנקים ואג"ח COCO. כחלק מהרצון לעודד השקעה בקרן מחקה על מדד ת"א-בנקים, יוריד ילין לפידות משמעותית את דמי הניהול מ-0.45% ל-0.24% ויהפוך לזול ביותר בקטגוריה זו ובכך יגביר את התחרות.

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
הבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדרהבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדר

29/02/2024 עומר רגב

הבורסה מודיעה על השקת מדד חדש בבלעדיות עם בית ההשקעות ילין לפידות, זאת בנוסף ל- 6 מדדים נוספים שהושקו בבלעדיות בשנה האחרונה עם ילין לפידות. המדד החדש הוא מדד תל בונד צמודות בנקים מורחב, מדד ייעודי הכולל לראשונה את כל האג"ח בענף הבנקים ואג"ח COCO.

השקת מדד זו מתאפשרת לאחר שבחודש שינואר ביטלה הבורסה את ההגבלה למסחר ביחידות של 50,000 ₪ ליחידה באג"ח COCO ובמקומה נקבע גודל מזערי של פקודה של 10,000 ₪ בדומה לאג"ח רגילה, שינוי שאיפשר  מעקב תקין של קרנות פאסיביות על מדדים שנכללות בהם אג"ח COCO. 

בנוסף, הודיע ילין לפידות כי יוריד עד לסוף שנת 2024 את דמי הניהול מ-0.45% ל-0.24% בקרן מחקה על מדד ת"א-בנקים ויהפוך לזול ביותר בקטגוריה זו ובכך יאפשר תחרות רבה יותר להוזלת דמי הניהול לציבור הרחב. 

בית ההשקעות שהשיק יחד עם הבורסה 6 מדדים נוספים לאחרונה, מאפשר  פעילות פאסיבית העוקבת אחר מדדים ישראלים בכלל ומדדי הבורסה בפרט, תוך ביצוע מחקר וניהול השקעות ותורם בכך לפיתוח מדדי הבורסה החדשים. 

בכך, הבורסה בת"א מיישמת את התחייבותה להמשיך ולפעול להגברת התחרות ולפיתוח ושכלולו של תחום פיתוח המדדים והתאמתו למקובל בעולם ועל פי הסטנדרטים המתקדמים והחדשניים ביותר. 

מדד תל בונד צמודות בנקים מורחב יושק ב- 29 בפברואר, 2024. 



Right
Left

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.