נתוני ה-PCE יצאו בהתאם לצפי, השווקים מקבלים את הנתון בשמחה 

נתון חודשי של ה-PCE יצא 0.3% הנתון החודש של Core PCE יצא 0.4%, בהתאם לצפי

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
איור: FUNDERאיור: FUNDER

29/02/2024 משה מימון, עורך אתר FUNDER

נתוני האינפלציה התפרסמו היום. נתון ה-PCE הוא הנתון שנגיד הבנק המרכזי הפדרלי בארה"ב מצטט כל פעם בהודעות הריבית שלו. הוא מתייחס במיוחד לנתון הליבה, Core PCE לעומת נתון מדד המחירים לצרכן, שאליו נגיד הפד כמעט ולא מתייחס.

נתון ה-PCE יצא 0.3%, ומדד הליבה יצא 0.4%. הנתון השנתי הוא 2.4% למדד ה-PCE והנתון השנתי למדד הליבה הוא 2.8%. אם בוחנים את הנתון השנתי של מדד הליבה לפי הנתונים החודשיים בחצי השנה האחרונה, אנחנו עם 2.6%. עדיין מעל היעד של הפד. והבעיה היא שהנתונים לא מראים על ירידה מתקרבת.

נזכיר, בארה"ב יש שני נתוני אינפלציה, הראשון זה מדד המחירים לצרכן, ה-CPI, והשנה זה מדד הצריכה – PCE. ההבדל ביניהם הוא שה-CPI מבצע סקר אצל משקי הבית, וה-PCE מבצע את הסקר אצל העסקים.

הרצון של הפד להמתין על העלאת הריבית

נתוני האינפלציה האחרונים ה-CPI וה-PPI יצאו מעט גבוהים מהצפוי, וזה מה שגרר צפי שה-PCE יצא מעט גבוה מהצפוי, זה לא קרה, והנתונים יצאו בהתאם לצפי. בהתאם לצפי זה אומר עדיין קריאה לא נמוכה.

השאיפה של פאוול היא לראות שהאינפלציה אכן יורדת, לוודא שהק"מ האחרון, שהוא הקשה ביותר להשיג יורד אל מתחת ל-2%, ונשאר שם. הטון של הפד השתנה עם הודעות הריבית האחרונות. ממצב של רצון לראות את האינפלציה יורדת, לרצון לראות את האינפלציה יורדת ונשארת. הפד לא מעוניין לטעות שוב הפעם, ולא רוצה לראות שהריבית ירדה מוקדם מדי.

יש מצב שהשווקים הפנימו את המצב

לאור החשש מטעות, פאוול שידר שוב ושוב כי הריבית תישאר עדיין גבוהה. מאידך, גם השווקים עולים בינואר-פברואר, כלומר המשקיעים הבינו והפנימו שהריבית תרד לא במרץ אלא ביוני. לא יהיו 6 הורדות ריבית, אלא 3 הורדות ריבית. למרות זאת השווקים עולים.

אז הסיפור הוא כנראה סיפור ה-AI שמלהיב את השווקים, חלק מזה הערכה של המשקיעים שהכלכלה האמריקאית חזקה ותחזיק מעמד גם בעוד כמה חודשים של ריבית גבוהה. אבל אם מסתכלים על כמה חברות ממדד ה-S&P500 נמצאות בשיא של 52 שבועות, אפשר לראות שיש לא מעט חברות כאלה, בערך 70 חברות נמצאות בשיא של 52 שבועות.

מעבר לזה, הביצועים של אירופה טובים, ואפילו הניקיי 225 שבר את שיא כל הזמנים, 34 שנים אחרי שזה קרה.

על כל זה המשקיעים מסתכלים, וממשיכים לפעול לפי ה-FOMO, מצטרפים לשווקים בין באופן ישיר, בין על ידי קרנות סל והגופים המוסדיים.

בכל מקרה, כפי שהפד אמר, אין מה להסתכל על נתון אחד, והפד ירצה לראות רצף של נתונים טובים, ירצה לראות רצף של נתוני אינפלציה שיאשר לו שסיפור האינפלציה נגמר. בינתיים אין ממש טריגר לסיום המהלך. העובדה שמניות גבוהות, לא אומר שזה יהיה טריגר לירידות.

 


Right
Left

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.