וורן באפט: נעים להכיר, שלוש מניות שוורן באפט סבור שיש להחזיק לנצח 

וורן באפט מגיע למגזין FUNDER. החודש, מרץ, מגזין FUNDER יציג סיכום של מכתב ההשקעות השנתי של באפט, אנחנו מציגים כאן שלוש חברות שלגביהן באפט מרחיב את ההשקעות, הכתבה המלאה, במגזין FUNDER הקרוב

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
וורן באפט, צילום: אודי אלוניוורן באפט, צילום: אודי אלוני

15/03/2024 משה מימון, עורך אתר FUNDER

באפט ידוע במכתב המשקיעים השנתי שלו. המכתב מתאר את הגישה של באפט להשקעות, הוא כתוב בגילוי לב, בפתיחות, ומבלי להסתיר או לכסות על טעויות או תקלות. מעבר לזה, הוא אף כמעט ולא קושר כתרים לעצמו, אלא לצוות הניהול, ולגישת ההשקעות שלו, שסייעה לו לאורך השנים.

FUNDER יציג תקציר שת מכתב המנהלים השנתי של באפט, אבל באפט מתאר כמה אחזקות במכתב לבעלי המניות. הוא מתעכב על כמה אחזקות בהרחבה, נפרט כאן שלוש מאחזקות באפט, הרחבה על הדברים אפשר יהיה לקרוא בכתבה במגזין FUNDER.

קשיים לא מפחידים את באפט

באפט מעוניין לעשות את הדבר הנכון, גם אם זה אומר לספוג הפסדים בטווח הקצר. כפי שבאפט בעצמו אומר, בטווח הקצר, השוק פועל כמכונת הצבע, בטווח הארוך זה הופך למכונת שקילה. באפט נוקט בגישת השקעות שמרנית, מוכן לשלם את מחיר השמרנות הזו, כדי שברקשייר תיבנה לנצח. לאור זאת גם מחזיק בחברות למרות שאולי בטווח הקצר סובלות מעט מבחינת תנועת המחיר.

באפט מתאר כמה אחזקות במכתב לבעלי המניות. הוא מזכיר את קוקה קולה, ואת אמריקן אקספרס. אבל הוא מתעכב על כמה אחזקות בהרחבה, נפרט כאן שתיים מאחזקות באפט, לגביהן דואג להסביר את האחזקה בהן, נציג את האחזקות האלה כאן. החברה הראשונה – Occidental Petroleum בה ברקשייר לא מחזיקה אחוז שליטה, וחברה נוספת שבה ברקשייר באחזקת שליטה.

אחזקה ראשונה – Occidental Petroleum (OXY)

גרף מניית Occidental Petroeauleum


כפי שניתן לראות, בשנה האחרונה באפט לא רווה נחת על השקעות בחברה הזו. באפט מדבר על תפקידה החשוב של החברה, חברה שמפיקה נפט, גז טבעי עוסקת גם בהובלה והולכה, כולל גז טבעי נוזלי, ומוצרי נפט למיניהם. 

באפט מהלל את כלכלת הפצלים, פצלי הנפט, שמאפשרים הפקת נפט באופן אופקי (הוריזונטלי), לפיו מכניסים צינורות לאדמה, ומזרימים נוזלים וקיטור בלחץ, כדי לפורר את שכבת הסלע, ולהפיק נפט. בזכות טכנולוגיה זו, הפכה ארה"ב לעצמאית אנרגטית, הזניקה את הייצור האנרגטי של ארה"ב, ושמח על העובדה של-OPEC אין ממש את היד על העליונה בכל הקשור להשפעה אנרגטית על ארה"ב.

באפט מרוצה מהנהגתה של ויקי הולוב, שמנהיגה את החברה בכיוון הנכון, הן עבור בעליה מניות, והן עבור המדינה. באפט לא מנסה לחזות את מחירי הנפט בעתיד, אבל בטוח ביכולת של אוקסידנטל להיות בחזית הנכונה בכל הקשור למוצרי אנרגיה.

אוקסידנטל מציגה נתוני צמיחה סבירים, אולם לא מרשימים, כיאה לחברה ולתחום בו היא פועלת. בשנה האחרונה החברה צמחה בקצת מעל 8% בהכנסות, אבל הציגה רווח נמוך בכ-62% מול שנה קודמת. הרווחים ב-2022 הראו צמיחה גבוהה של 112%.

נתוני רווחים Occidental Petroleum רבעוני ושנתי


אחזקה שנייה – אמריקן אקספרס וקוקה קולה

אין צורך להכביר מילים על האחזקה של באפט בקוקה קולה ובאמריקן אקספרס. אמנם לא מדובר באחזקות בהיקף משמעותי, סדר גודל של 4-5% מהתיק של ברקשייר, שהחברה מחזיקה בהן כבר מעל שני עשורים. אבל באפט משתמש באחזקות אלה, כדי להמחיש את תהליכי החשיבה שנעשים בברקשייר. שוב, באפט לא קושר כתרים לעצמו, אלא לשיטה, וליישום נכון שמבצע צוות ניהול ההשקעות של ברקשייר.

באפט מציין את ההצלחה של כל אחת מהחברות האלה בתחומי הליבה שלהם. הוא לא חוסך את שבט הביקורת כשאומר שכשהחברות האלה ניסו להתרחב לתחומים לא קשורים, הם מצאו בכך הצלחה מעטה. הוא גם מציין שבעבר החברות האלה נוהלו באופן שגוי, אבל הוא שקט עם ההנהלה הנוכחית של החברות האלה.

גם קולה וגם AMEX הפכו לשמות מוכרים ברחבי העולם כמו מוצרי הליבה שלהם, וצריכת נוזלים והצורך באמון פיננסי ללא עוררין הם יסודות נצחיים של העולם שלנו.

באפט אומרמ שגם AMEX וגם קוקה קולה יגדילו כמעט בוודאות את הדיבידנדים שלהם ב-2024 - כ-16% במקרה של AMEX - ובוודאי נשאיר את אחזקותינו ללא פגע לאורך השָׁנָה.

למרות שבמהלך 2023, ברקשייר לא ביצעה שינוי בפוזיציה במניות של AMEX או קוקה קולה, עדיין שתי החברות האלה תגמלו את חוסר המעש בשנה שעברה על ידי הגדלת הרווחים והדיבידנד.

באפט מצר על כך שאין כמעט סיכוי למצוא עסק טוב יותר או דומר לשתי החברות האלה. כפי שבאפט אומר בעצמו "אין מצב".

הלקח של באפט מקוקה קולה ומ-AMEX? כשאתה מוצא עסק נפלא באמת, הישאר עם זה. הסבלנות משתלמת, ועסק נפלא אחד יכול לקזז את ההחלטות הבינוניות הרבות שבלתי נמנע שיתקבלו בעסק.

גרף מניית קוקה קולה



תובנות כלליות על שוק המניות

נסכם עם אמירה של באפט שנכונה לפילוסופיה שלו על השווקים, כלל השקעה אחד בברקשייר לא השתנה ולא ישתנה: לעולם אל תסתכן בהפסד קבוע של הון. הודות לרוח הגבית האמריקאית ולכוחה של ריבית דריבית, השווקים הפיננסיים יתגמלו את המשקיעים, אם יקבלו כמה החלטות טובות במהלך החיים, ויימנעו מטעויות חמורות.


Right
Left

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.