המיזם הטכנולוגי של חברת החשמל, "מרכז זמינות מבוסס AI – נתונים חושבים", נבחר ביום חמישי האחרון כרעיון מוביל בתחרות החדשנות "FLY WITH ACEuP". התחרות, התקיימה בכנס בינת אקספו שנערך על ידי חברת בינת תקשורת בגני התערוכה בתל אביב. זוהי השנה השלישית ברציפות שבה הצעה מטעם חברת החשמל זוכה במקום הראשון בתחרות זו.
הקונספט, שהוגש על ידי אבי ריינשטיין, מנהל יחידת תפעול ובקרת מוקדים בחברת החשמל, מציע מודל מתקדם לניהול מוקדים באמצעות בינה מלאכותית. המערכת החדשה מבצעת אינטגרציה של הנתונים בזמן אמת, מזהה עומסים חריגים באופן פרואקטיבי ומספקת המלצות פעולה מיידיות למנהלי המשמרת. המיזם צפוי לקצר את משך זמן הטיפול באירועים תפעוליים באופן משמעותי, ובמקביל להבטיח ללקוח חוויית שירות רציפה ויציבה באמצעות ניתוב אוטומטי לערוץ הזמין והיעיל ביותר באותו הרגע.
מור חלוץ, סמנכ"לית שירות בחברת החשמל:
"אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה בשירות, שבה החדשנות והאנושיות צועדות יד ביד. המעבר לניהול חכם ומבוסס נתונים חושבים (AI) נועד לתמוך במנהלי המשמרת שלנו, להוריד לחצים תפעוליים, ולהבטיח שהלקוחות שלנו יקבלו מענה יציב ורגיש בכל רגע נתון. הרצף המדהים שבו רעיונות של עובד החברה נבחרים להצטיינות שנה שלישית ברציפות, מוכיח שחברת החשמל לא רק מובילה בשירות, אלא מכתיבה את הסטנדרטים הבאים של עולם חוויית הלקוח."
אמיר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות בבינת תקשורת:
"האתגר הגדול ביותר כיום באימוץ בינה מלאכותית הוא החיבור שלה לעולם הפיזי ולמערכות תפעוליות מורכבות. המיזם של חברת החשמל מציג בדיוק את היישום המעשי הזה, ניתוח נתונים קריטיים בזמן אמת כדי לקבל החלטות בשטח ולמנוע עומסים בנקודות קצה. תחרות החדשנות השנתית באקספו נועדה לתת במה בדיוק לפתרונות מסוג זה, שמביאים ערך תפעולי מידי."

מימין לשמאל: ירון יצחקי- בינת תקשורת, אבי רינשטיין, מור חלוץ- סמנכ״לית שירות בחברת החשמל, צילום: מתן פורטנוי

































