SocGen:
מדוע הכלכלה האמריקאית בסכנה ?
עליית האינפלציה:
העובדה שחברות ואנשים פרטיים לוקחים יותר הלוואות עלולה לגרום לגל חדש של אינפלציה (עליית מחירים).
פחות כסף לשוק ההון:
הכסף של ההלוואות הולך לקניית "דברים אמיתיים" בכלכלה, מה שמשאיר פחות כסף (נזילות) פנוי בשוק ההון ומפיל נכסים כמו קריפטו וזהב.
נפילת החסכונות:
אנשים בארה"ב הפסיקו לחסוך כסף. שיעור החיסכון ירד לחצי מהרמה הרגילה שלו (לסביבות 2.5%).
אפקט "וייל אי קויוטי" (Wile E. Coyote
):
הכלכלן אלברט אדוארדס משווה את הצרכן האמריקאי לדמות המצוירת שרצה מעבר לקצה הצוק וממשיכה לרוץ באוויר, רגע לפני הנפילה.
ההכנסות האמיתיות יורדות:
המצב מסוכן כי במקביל לירידה בחיסכון, המשכורות וההכנסות האמיתיות של האנשים בארה"ב הולכות וקטנות.
הוצאות בסכנה:
אם האנשים יחליטו לחזור לחסוך כפי שצריך (כ-5%), או אם הם פשוט יפסיקו לבזבז את החסכונות שלהם, הכלכלה תיעצר ותיקלע למשבר.
אשליית העושר:
הסיבה היחידה שאנשים ממשיכים לבזבז למרות שההכנסות שלהם יורדות, היא ששוק המניות הגבוה גורם להם להרגיש עשירים.
הכל תלוי בבינה המלאכותית (AI): הבזבוזים של הצרכנים וההשקעות של החברות תלויים לחלוטין בכך ש"בועת ה-AI" בבורסה לא תתפוצץ.
הר החובות של ה-AI:
חברות לוקחות הלוואות ענק כדי להשקיע בטכנולוגיית AI. אם הזרמת האשראי הזו תיעצר, העולם כולו עלול להיכנס למיתון (מצב כלכלי קשה).
חוב ענק, צמיחה קטנה:
ארה"ב מייצרת כעת המון חובות חדשים, אבל מקבלת בתמורה מעט מאוד צמיחה כלכלית אמיתית. הכלכלה פגיעה מאוד אם המשקיעים יפסיקו להאמין בהבטחה של ה-AI.

אפקט וייל אי קויוטי / קרדיט: אילוסטרציה – AI
































