ענת גואטה מובילה שינוי אירגוני ברשות: מחלקת השקעות, בראשות ענבל פולק, תגדל 

רשות ניירות ערך נערכת לאסדרת תחום שירותי התשלום עם תחילת פעילותם של נותני שירותי מידע פיננסי

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
ענת גואטה, קרדיט: ענבל מרמריענת גואטה, קרדיט: ענבל מרמרי

23/01/2022 אדם כהן

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, הודיעה על שינויים ארגוניים:

מערך שירותי מידע פיננסי ושירותי תשלום יתמזג לתוך מחלקת ההשקעות בראשותה של ענבל פולק.  

רו"ח אורלי קורן, מונתה לסגנית מנהלת מחלקת השקעות ומנהלת המערך.

עידו טוויג, מונה לסגן מנהל המחלקה לפיקוח על הבורסה וזירות הסוחר.

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה: "חוק שירותי מידע פיננסי שאושר לאחרונה בכנסת וחוק שירותי תשלום שמתקדם לחקיקה הוא בשורה משמחת לצרכנים ולציבור בישראל. התקדמות צפויה בקרוב גם בנושא בורסות ייעודיות שיתרמו לפתיחת השוק לתחרות בתחום הבורסות בישראל.  לכן החלטתי על שינויים ארגוניים שיספקו תשתית ארגונית תומכת להצלחתנו במימוש האתגרים המשמעותיים שלפתחנו".

רשות ניירות ערך נערכת לאסדרת תחום שירותי התשלום עם תחילת פעילותם של נותני שירותי מידע פיננסי.  יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, הודיעה על שינויים ארגוניים ברשות:

מערך שירותי מידע פיננסי ושירותי תשלום ימוזג לתוך  מחלקת ההשקעות בראשותה של ענבל פולק.  רו"ח אורלי קורן, שהובילה את צוות החקיקה ופיתוח השוק לחברות הפינטק בשנתיים האחרונות, מונתה לסגנית מנהלת מחלקת השקעות ומנהלת המערך. 

שילובו של מערך שירותי מידע פיננסי ושירותי תשלום משלים את פעילותה של מחלקת השקעות להנגשה ולפיתוח של שירותים פיננסיים לאזרח הישראלי, מתוך תפיסה בה הצרכן עומד במרכז (Consumer Centric). מחלקת השקעות עברה לאחרונה תהליך רה-ארגון והתאמה על מנת לפתח ולחזק את היכולות של המחלקה להנגיש ולממש הכלה פיננסית   והנגשה של השירותים הפיננסיים ובכללם השקעות בשוק ההון לצרכן הסופי. הרפורמות הצפויות להיכנס לתוקף תומכות ברעיון ההכלה הפיננסית על כל מגזרי החברה והציבור בישראל, מגוונות ומרחיבות את סוגי הצרכנים אשר יוכלו לקבל שירות פיננסי. לצורך כך הוקמו במחלקת השקעות יחידת פיתוח וטכנולוגיה, לצד יחידות יעוץ משפטי ופיקוח על בעלי רישיון ומוצרים פיננסיים, הפועלות בימים אלה כתף אל כתף כדי לאפשר את הרחבת סוגי המשקיעים הפוטנציאלים ואת מגוון המוצרים אשר ציבור המשקיעים יוכלו להיחשף אליהם. 

עידו טוויג, אשר כיהן בתפקידו האחרון כסגן מנהלת מחלקת השקעות הצטרף למחלקה לפיקוח על הבורסה וזירות הסוחר ומונה לסגן מנהל המחלקה. במסגרת תפקידו טוויג יהיה שותף, לצד רו"ח איציק שורקי, מנהל המחלקה, בהובלת פעילות המחלקה להתמודדות עם האתגרים הצפויים לה ובפרט היערכות להקמתן של בורסות ייעודיות ומערכות סליקה בסביבה החדשה של חדשנות טכנולוגית. 

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה: "חוק שירותי מידע פיננסי שאושר לאחרונה בכנסת וחוק שירותי תשלום שמתקדם לחקיקה הוא בשורה משמחת לצרכנים ולציבור בישראל. התקדמות צפויה בקרוב גם בנושא בורסות ייעודיות שיתרמו לפתיחת השוק לתחרות בתחום הבורסות בישראל. לכן, החלטתי על שינויים ארגוניים שיספקו תשתית ארגונית תומכת להצלחתנו במימוש האתגרים המשמעותיים שלפתחנו. 2022 תהיה שנת מפנה, בה הצרכן יעמוד במרכז ויהפוך ללקוח מבוקש. כניסת הפינטקים לפעילות משמעותית בישראל תשפר את מדדי ההכלה הפיננסית ותאפשר חיבור של השכבות החלשות בעולם הצרכני והעסקי למערכת הפיננסים ולשירותים שאינם נחלת כלל הציבור הישראלי כיום.  מוקד השליטה בציבור הצרכנים הפיננסיים יעבור תהליך של ביזור מתעשיית הבנקאות המסורתית הריכוזית לשחקני פינטק חדשים שיכנסו לשוק וישנו את מאזן הכוחות ואת עמדת המיקוח של הצרכן גם בקרב אוכלוסיות אשר מודרות כיום משירותים פיננסיים ונאלצות לפעול על בסיס מזומן. אסדרת תחום שירותי התשלום יחד עם תחילת פעילותם של נותני שירותי מידע פיננסי, בפיקוחה של רשות ניירות ערך, אם תתקיים בלוחות הזמנים שהוגדרו לה, צפויה לצמצם את הריכוזיות ולהגביר את התחרות במערכת הפיננסית". 

רקע

אסדרת התחום על-ידי רשות ניירות ערך נועדה להנגיש לאזרחי ישראל מגוון שירותים פיננסיים מתקדמים, שיסופקו על ידי שחקנים חדשים, חוץ בנקאיים במטרה לעודד תחרות בתחומי הבנקאות והשירותים הפיננסיים. האסדרה עוסקת בין היתר בכללים ובעקרונות לשמירה על מהימנות הגופים ועל יציבות מערך התשלומים לטובת כלל משתתפי השוק, בכללם הצרכנים ובתי העסק. 

אסדרת תחום שירותי התשלום היא מהלך משלים לאסדרת תחום שירותי מידע פיננסי, שחוקק במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2022 -2021. אסדרת שני התחומים תאפשר לקדם הכלה פיננסית באופן משמעותי בישראל ולהעניק שירות מלא ושלם, במסגרתו הציבור יוכל לקבל תמונת מצב פיננסית מלאה ולרכוש את השירות במקום אחד. הטמעת חדשנות טכנולוגית בתחום השירותים הפיננסיים צפויה לתרום לשינוי בדפוסי הצריכה של הפיננסיים של הציבור בישראל שמחייב פיקוח והסדרה לצורך שמירה על עניינו של ציבור הצרכנים הפיננסיים בעולם החדש. 

לשימושכם, כחלק מהאסדרה שמובילה הרשות לפיקוח ולפיתוח תחום שירותי מידע פיננסי ושירותי תשלום, רשות ניירות ערך פרסמה מסמך מקצועי שגובש על ידי סגל הרשות המפרט את החזון והעקרונות לאסדרה ולפיתוח שוק שירותי התשלום בישראל.

בנוסף, בימים אלה מפורסם תזכיר החוק להסדרת העיסוק בשירותי תשלום, כחלק מהליך האסדרה שמקודם בימים אלה על ידי משרד האוצר ורשות ניירות ערך. הערות ציבור יתקבלו עד ליום 31.1.2022 בקישור המצורף: תזכיר החוק להערות ציבור מפורסם באתר החקיקה הממשלתי.


Right
Left

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.