הראל פיננסים >> הפוקוס השבועי >> סיכום מחצית: איך ניערך לגל השני של הקורונה בתיק ההשקעות 

מניות: במגזר הטכנולוגיה עדיפות לפיזור למגוון חברות מהסקטורים שבצמיחה

 

 

FacebookTwitter Whatsapp

30/06/2020 כלכלני הראל

 
מניות: במגזר הטכנולוגיה עדיפות לפיזור למגוון חברות מהסקטורים שבצמיחה
 
על רקע החשש מהתפרצות גל שני של נגיף הקורונה, המסחר בבורסות הגיב בשלילה במרבית המדדים. הנאסד"ק ירד השבוע 1.9%- אך מתחילת החודש מציג תשואה חיובית של 4.1% ומתחילת השנה עלה כ 9%+. הנאסד"ק הוא היחידי מהמדדים המרכזיים שעלה מתחילת השנה. S&P500 ירד בשבוע החולף 2.9%-,  הדקס ירד 2%- ומדד ת"א 35 ירד 4.4%-.
 
לדרמות של סוף השבוע נוסף החרם של מפרסמים גדולים על פייסבוק וטוויטר, שרק חשף את העובדה שכאשר אתה גדול זה יתרון תחרותי -  אבל כשאתה גדול מידי אתה יכול להפוך למטרה בידי דעת קהל ורגולטורים ואז זה כבר עלול להיות מסוכן. פייסבוק, יחד עם ענקיות הטכנולוגיה האחרות מקבוצת ה-FAANG בלטו השנה בעליות חדות יחד עם שאר סקטור הטכנולוגיה שבלט כסקטור שניצח את הקורונה.
 
עם זאת, להערכתנו בנקודת הזמן הנוכחית ראוי לשמור על פיזור גדול ככל שניתן גם בחשיפב לתחום הטכנולוגיה, תוך מתן משקל גבוה למגוון חברות השייכות לסקטורים שבצמיחה, כדוגמת: עבודה מהבית, קנייה אונליין, שירותי ענן, שירותי סטרימינג וסייבר. הפיזור הרחב מוכיח עצמו השנה גם במונחי התשואה וגם בסטיית התקן.
 
גם בשוק המקומי ממשיכות מניות הטכנולוגיה לבלוט בביצועים חזקים יותר. בעדכון המדדים הקרוב של הבורסה בתחילת אוגוסט, אנו צפויים לראות עלייה משמעותית במשקל סקטור הטכנולוגיה במדד ת"א 35 – מה שעשוי להגדיל מחדש את אטרקטיביות המדד.  ניתן להיחשף לחלק מהמניות שעתידות להיכנס למדד גם באמצעות מדד ת"א טכנולוגיה, שלו פוטנציאל רב בראייה ארוכת טווח בכך שימשיך להוביל את המשק.
 
אג"ח: שילוב קונצרני מקומי ודולרי יתרום לשיפור השארפ של התיק
 
שוק איגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות התאפיינו במגמה מעורבת. בשוק האג"ח בתל אביב גויסו בשבוע החולף כ 1.5 מיליארד שקל, כאשר 0.7 מיליארד גוייס באמצעות אג"ח בנקים COCO לאור היציבות של מערכת הבנקאות בישראל. הגיוס הוא דוגמא מצויינת לקבוצת אג"חים המגלמים כיום תשואה מעניינת ביחס לסיכון. 
 
בראיה גלובלית, נראה כי המעורבות האגרסיבית של הבנק המרכזי האמריקאי בשוק הקונצרני בארה"ב תרמה באופן משמעותי לביצועים ולירידת המרווחים. בשוק הישראלי המעורבות של בנק ישראל עדיין נמוכה יחסית והיא עדיין לא מובילה לירידת תשואות ומרווחים ברמה משמעותית כפי שראינו בארה"ב. עם זאת, נראה כי המסר של בנק ישראל ברור ובמידת הצורך ייתכן כי הוא יגדיל את מעורבות. פעילות הבנקים המרכזיים בשתי הכלכלות תומכת בשילוב חשיפה לאפיק הקונצרני בישראל ובארה"ב בתיק האג"ח.
 
תיק השקעות: לקח מהגל הראשון – "לא נדע מתי לצאת ומתי לחזור"
 
המסחר בבורסות בעולם וגם בתל אביב במחצית הראשונה של 2020 התאפיין בתנודתיות רבה וזאת בהשפעת נגיף הקורונה.
 
במבט קדימה, קיימים לא מעט סיכונים – העולם עוד לא התגבר על הקורונה, הכלכלות כנראה יתאוששו מאוד לאט והאבטלה תהיה גבוהה. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהנתק בין הכלכלה לשווקים הפיננסיים, כמו שראינו הן בשוקי האג"ח והן במניות.
 
אחד הלקחים שהפנמנו מהגל הראשון של הקורונה הוא שאף פעם לא נרגיש בנוח עם הגדלת הפוזיציה המנייתית. בדיוק כמו בחצי השנה האחרונה (ובעצם בעשור האחרון כולו( - תמיד שוק המניות יראה לנו או "יקר מדי" אחרי העליות (זוכרים איך הרגשתם בסוף ינואר וגם לפני שבועיים?), או "מפחיד מדי" אחרי מימושים חדים כמו שראינו בסוף השבוע. לפיכך, הדרך החכמה היא: לקבוע שיעור מניות המתאים ללקוח ולהתמיד בו כמעט כל מצב. אנחנו מבינים שבשנים הבאות הריביות יהיו אפסיות ולכן כדי להרוויח נהיה חייבים רכיב מניות בתיק ההשקעות.
 
בתקופה האחרונה ראינו שהמניות שמתפקדות טוב הן דווקא המניות שפעם הערכנו שהן יותר "ספקולטיביות", ואילו המניות ה"דפנסיביות" (הבנקים למשל) מפגינות ביצועי חסר משמעותיים. לטעמנו, כשמנתחים את מניות הטכנולוגיה אנחנו רואים שהן בעלות מאפיינים יותר דפנסיביים. חברות הטכנולוגיה לא ממונפות, פחות חשופות לרגולציה ונהנות מצמיחה וכניסה לתחומי פעילות חדשים ועל כן יש להן מקום בכל תיק מניות.
 
 
 
הסקירה הנ"ל משקפת את חוות דעתנו במועד הפרסום. חוות דעתנו יכולה להשתנות בכל עת וללא מתן הודעה נוספת בעניין. החברה לא תהיה אחראית, בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרמו, אם יגרמו, כתוצאה משימוש בסקירה זו., וכן אינה מתחייבת כי התבססות על המידע המופיע בעבודה זו עשוי להניב רווחים. החברה מסירה אחריות מהקבוצה, מעובדי החברה ומעובדי החברות בקבוצה ונושאי המשרה בחברה ביחס לכל תביעה ו/או טענה שתעלה בהתבסס על הכתוב. החברה ו/או חברות קשורות אליה ו/או בעלי שליטה בה ו/או בעלי עניין במי מהם עשויים להחזיק ו/או לסחור, בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך והנכסים הפיננסים המצוינים בסקירה הנ"ל. ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים הנזכרים לעייל עלולים שלא להתאים לכל משקיע. אין לראות בסקירה זו משום שיווק השקעות או תחליף לשיווק השקעות או תחליף לייעוץ מס עצמאי. סקירה זו אינה מותאמת למטרות ההשקעה ולצרכיו האישיים והמיוחדים של כל משקיע

 


 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.