מיוחד ל-FUNDER >> על רקע הגשה תביעה יצוגית נגד אל על המניה יורדת 3%-
 

המועצה לצרכנות הגישה בקשה לתביעה ייצוגית כנגד אל-על שגבתה דמי ביטול שלא כחוק על כרטיסי טיסה מאלפי צרכנים. מדובר בקבוצה של אלפי נפגעים ובסכום שהוערך באומדן ראשוני של מעל ל- 40 מיליון דולר.
הקרנות שמחזיקות את אל על.

 

 

FacebookTwitter Whatsapp

18/10/2017 מיכאל לוי

הנתון מלקח מהבורסה נכון ל-18/10/2017 שעה 11:27

הקרנות שמחזיקות את אל על.

אתמול (שלישי) הוגשה בבית המשפט המחוזי בלוד בקשה לאישור תביעה ייצוגית על ידי המועצה הישראלית לצרכנות  כנגד חברת התעופה אל על. במסגרת הבקשה, אשר הוגשה באמצעות עורכי הדין אבנר כהן ועדו עינת ממשרד כהן וילצ'יק ושות', נטען כי אל על פגעה באופן מתמשך בצרכנים רבים כשהפרה את הוראות תקנות רישוי שירותי התעופה, תוך גרימת נזק לקהל לקוחותיה אשר חויבו לחינם בדמי ביטול או הסבה של כרטיסי טיסה שלא כחוק. 

על פי הנטען בבקשה לאישור התביעה הייצוגית, בכל פעם שבה ביקש לקוח לבצע שינוי בתנאי כרטיס הטיסה וחויב בדמי ביטול או שינוי, הרי שחיוב זה על ידי אל על נעשה לכאורה שלא כדין ובניגוד להוראות התקנות. 

בהתאם לתקנות שירותי התעופה, נאסר על חברות תעופה המפעילות קווים סדירים לציין תנאים מגבילים על גבי כרטיסי הטיסה אותן הן משווקות, אלא אם ניתן לכך אישור מראש ובכתב ע"י ראש מנהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה. במסגרת הבקשה צוין כי בבדיקה שנעשתה מול משרד התחבורה על פי חוק חופש המידע התברר כי מעולם לא ניתן אישור שכזה לחברת אל על. 

בהתאם, הוגשה הבקשה לאישור תביעה ייצוגית בשם כל לקוחות אל-על שרכשו כרטיסי טיסה עד לתאריך 29.07.2013, ואשר מסיבות שונות, לא ניצלו את כרטיס הטיסה שרכשו, או לחילופין ביקשו לעשות שינוי כל שהוא בכרטיסי הטיסה ובשל כך חויבו בקנס, דמי ביטול או דמי הסבה. מדובר בקבוצה של עשרות אלפי נפגעים ובסכום אשר במסגרת הבקשה הוערך באומדן ראשוני של מעל 40 מיליון דולר. בקשה לאישור התביעה הייצוגית טוענת המועצה לצרכנות כי הפרת התקנות על ידי אל על יוצרת עילה נזיקית כלפי אל על, עקב הנזק הכבד שנגרם לציבור הצרכנים.

המבקשת, המועצה הישראלית לצרכנות, הינה חברה ממשלתית וארגון הצרכנים היציג הגדול בישראל, אשר הוקמה במטרה להגן על ציבור הצרכנים בישראל מאז שנת 1970 ומאז שנת 2008 גם לפי חוק המועצה הישראלית לצרכנות. ככזו, רשאית המועצה לנקוט בהליכים ייצוגיים גם ללא הצגת תובע בעל עילה אישית. עם זאת, המועצה צירפה לבקשתה שלל דוגמאות של לקוחות צרכנים אשר פנו למועצה לאחר שחויבו בדמי הסבה או ביטול זאת כהוכחה להתנהלותה של אל על. 

ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "המועצה תעמוד על זכויות הצרכנים שנפגעו ע"י אל על, כפי שהיא עומדת על זכויותיהם של צרכנים רבים אשר פונים אליה מדי יום ביומו, ומייצגת אותם מול החברות השונות, גדולות כקטנות, וכן בכנסת, בבתי המשפט ומול הרגולטורים השונים.  כארגון הצרכנים היציג במדינת ישראל, המועצה לא תהסס לבחון הגשת תביעות יצוגיות בכל מקום בו הדבר נדרש וראוי, וכן תמשיך לבחון לבקשת בתי המשפט הסדרי פשרה בתביעות יצוגיות שונות בכדי לוודא שהינם ראויים ושומרים על זכויות הצרכנים וכן מרתיעים מפני עוולות נוספות".


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

Right
Left

 

 
 
 

 

האתר מאפשר לראות את הרכבי קרנות נאמנות עד לרמת נייר הערך הבודד ובנוסף לדעת כמה קרנות נאמנות מחזיקות באותו נייר ערך מסוים ובאיזה היקף.בנוסף האתר מעלה כתבות פרשנוית וראיונות עם מנהלי קרנות לשם הצגת מדיניות ודרך קרן נאמנות.